پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 112198
وداع فرهاد با فوتبال
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1000

فرهاد مجيدي كه سال‌ها پيراهن تيم فوتبال استقلال تهران و تيم ملي را بر تن كرده بود، امروز كفش‌هايش را آويخت و با مستطيل سبز وداع كرد.

مجيدي كه در سال‌هاي گذشته به عنوان يكي از بازيكنان تاثيرگذار استقلال، عملكرد مناسبي در اين تيم داشت و به بازيكن محبوب هواداران استقلال تبديل شده بود، سرانجام امروز(جمعه) تصميم گرفت در سن 36 سالگي از فوتبال خداحافظي كند.

كاپيتان آبي‌ها با وجود پيشنهادهايي كه داشت حاضر نشد در تيمي به غير از استقلال بازي كند، اما مسئولان اين تيم به ويژه امير قلعه‌نويي خواهان او نبودند و مجيدي پس از اين‌كه فصل گذشته براي بازي با الغرافه قطر از استقلال جدا شد، با آمدن قلعه‌نويي ديگر نتوانست به جمع آبي‌هاي پايتخت بازگردد.

مجيدي در بازي‌هاي گذشته استقلال، بارها ازسوي هواداران اين تيم تشويق شد و آنها خواستار بازگشت مجيدي به تيمشان بودند. اما اين درخواست هيچ‌گاه ازسوي قلعه‌نويي جدي گرفته نشد، تا اين‌كه مجيدي براي هميشه از دنياي بازيكني خداحافظي كند.

به گزارش ايسنا، فرهاد مجيدي در نامه‌اي خطاب به هوادارانش صحبت‌هايي را مطرح كرد.

متن نامه مجيدي را در ادامه مي‌خوانيد:

هواداران عزيز

وقتي 15 سال پيش به تيم محبوبم استقلال پيوستم، هرگز تصور نمي‌كردم روزي با حمايت هواداران پر شور و دوست داشتني آبي دل استقلالي به جايگاه كنوني‌ام رسيده كه در آستانه 36 سالگي، هنوز با تمام وجود و با ذره ذره توانم براي هواداران بتوانم به ميدان بروم.

بازيكن و كاپيتان استقلال بودن، افتخاري است كه براي " فرهاد مجيدي" فراموش شدني نيست. بازي كردن در تيمي كه بزرگاني چون شادروان ناصر حجازي، علي جباري و حسن روشن روزگاري در آن عضويت داشتند يا پوشيدن پيراهن شماره 7 كه در گذشته بر تن تكنيكي ترين بازيكن آسيا " مجيد نامجو مطلق " بوده يا بستن بازوبندي كه بر دستان ستارگاني چون برادران بياني و جواد زرينچه بوده براي " فرهاد " فرزند كوچك خانواده بزرگ استقلال مايه اعتبار و افتخار است.

در اين مدت در شادي و غم‌هاي زيادي با هواداران عزيز سهيم بوده ام. با شادي هوادار خنديدم و با گريه آنها اشك ريختم. پيروزي‌هاي دربي، جشن قهرماني‌هاي ليگ برتر و جام حذفي، شكست‌ها و از همه غم انگيز تر از دست دادن اسطوره تاريخ باشگاه استقلال ناصرخان حجازي كه روز تلخي براي من و هواداران بود، هيچگاه از خاطرم نمي‌رود.

با عنايت خداوند متعال، حمايت هواداران و لطف نام بزرگ و پيراهن آبي" استقلال" به آرزوهاي مادي و معنوي خويش رسيده ام و مانند آقاياني كه با خودخواهي، همواره استقلال را مديون خود مي‌دانند يا در نبود خود ذلت استقلال را آرزو مي‌كنند، فكر نمي‌كنم. هر چه دارم از استقلال و هوادارانش است و هر كجا كه باشم براي سربلندي استقلال تلاش خواهم كرد. اما امروز، پس از تحمل و سپري كردن روزهاي سخت و فرا رسيدن روزهاي آبي رنگ زندگي ورزشي ام، مي‌خواهم سخت ترين تصميم زندگي ام را براي هواداران بازگو كنم.

طرفداران دوست داشتني،

بر حسب صبر و تعصب تا به امروز سكوت كردم (حتي در روزهايي كه در اوج آمادگي و بنا به سليقه فني! نيمكت نشين بودم صحبتي نكردم تا آرامش تيم و مجموعه استقلال برهم نخورد) و براي اثبات خويش تلاش و مبارزه كردم اما امروز وقتي مي‌شنوم كه آقايان عامل ناكامي تيم را تشويق فرهاد مجيدي توسط هواداران خونگرم استقلال مي‌دانند برايم تاسف آور است. قطعا روزي با وجود و حضورم براي سربلندي استقلال تلاش كردم اما در اين روزها اتفاقاتي افتاد و صحبتهايي شنيدم كه به اين نتيجه رسيدم بايد برخلاف ميل باطني ام از فوتبال خداحافظي كنم.

عليرغم پيشنهادات بسيار از تيمهاي داخلي از ابتداي فصل تاكنون، نتوانستم در ايران پيراهني جز پيراهن آبي بپوشم و بسيار مايل بودم با حضور در تيم محبوبم استقلال به همراه ديگر بازيكنان بتوانم جام قهرماني ليگ و حذفي را فتح كنم و در نهايت با پيراهن استقلال از ميادين فوتبال براي هميشه خداحافظي كنم كه اين امكان فراهم نشد و گويا تقدير براي من اين چنين بود.

هر كجا كه باشم خود را سرباز استقلال مي‌دانم و اميدوارم در آينده، در كسوت‌هاي ديگر بتوانم دين خود به هواداران پرشور استقلال را با كسب جام‌هاي متعدد، ادا نمايم.

در اين جا لازم مي‌دانم از كليه مديران، كارشناسان، مربيان، بازيكنان، كادر پزشكي، تداركات، پشتيباني تيم و نيز ارباب جرايد كه در ادوار مختلف، اسباب زحمت آنها را فراهم نمودم، سپاسگزاري نمايم.

در پايان، از هواداران متعصب و دوست داشتني استقلال كه همواره در سرما و گرما مرا مورد حمايت و تشويق خويش قرار داده، صميمانه قدرداني كرده و اميدوارم عذر "جدايي ناخواسته" سرباز خويش را پذيرا باشند.

بي گمان هيچگاه خود را از استقلال جدا ندانسته و الطاف، حمايت‌ها و تشويق‌هاي هواداران پر شور و فهيم استقلال از خاطره ام پاك نخواهد شد و هر جا كه باشم براي موفقيت آنها دعا خواهم كرد.

به اميد قهرماني استقلال در مسابقات داخلي و بين‌المللي و سرافرازي و تندرستي هواداران عزيز انشاءا…

برادر كوچك شما

فرهاد مجيدي


 

 

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html